15 Şubat 2009 Pazar

YAŞASIN HER TÜRLÜ TÜKETİM!?

Tüketim toplumunda;herşey tüketilir. İşte son örnek; ateistler ile tanrının varlığına inanlar arsındaki inanılmaz rekebet. Toplum mühendisleri böylesi bir rekabetten piyasa yapmazlarsa olmaz. Toplumun sıradan insanlarından tutun da zengin kesimlerine kadar bu rekabet tüketm için kullanılmaya başlandı.

"Misyoner ateistler
Üzerindeki ilanla insanları ateizme çağıran "misyoner" otobüsler başlangıçta tepki çekti. Bir şoför, üzerinde böyle bir ilan olan otobüsü kullanmayı reddetti ve işi bıraktı. İngiltere'deki reklam denetim kurulu (ASA) aldığı şikâyetler üzerine bir değerlendirme yaptı ve ilanların sorun yaratmadığı kanaatine vardı. Sonuçta İngiltere yollarına düşen "ateist otobüsler" diğer ülkelerdeki ateistleri de tetikledi. İspanya'da da benzer ilanlar İspanyolca olarak otobüslerin üzerinde yerini aldı ve misyoner otobüsler serbest piyasanın desteğiyle Katalunya güzargâhında arz-ı endam etmeye başladı.
İlanların yasaklanması için uğraşlar boşa çıkınca ya da daha doğru bir deyişle İngiltere ve İspanya'daki yerel yönetimler "Paranın dini imanı yoktur" deyip ilanlara izin verince, inançlıların da serbest piyasada mücadele etmekten başka şansı kalmadı. İngiltere'de, üç ayrı Hıristiyan cemaat hemen para toplayarak karşı hamle yaptı. Çarpıcı ilanlardan birini veren Hıristiyan Parti, kiraladığı otobüslerin üzerine şöyle yazdırdı: "Tanrı kesinlikle var, Hıristiyan Parti'ye katılın ve hayatın keyfini çıkarın!" Aynı ilanlar, İspanya'da da otobüslerin üzerine İspanyolca yazılarak sergilenmeye başlandı. Bir başka cemaat ise 35 bin sterlin vererek 100 otobüsün üzerine "Ancak salaklar içten bir şekilde 'Tanrı yoktur' diyebilir" yazdırdı. Rus Ortodoks Kilisesi de İngiltere'de 25 otobüs kiralayarak "İnanın Tanrı var, endişelenmeyin ve hayatın keyfini çıkarın" mesajıyla halkı ikna etmeye hazırlanıyor."

Bizim sermayemiz ve burjuvazi henüz türbanı çözemedi. Yani aslında tüketüm ve şehirleşmedeki yavaş sürec dönüşümü hızlandırmamaktadır.


Hiç yorum yok: