7 Mart 2008 Cuma

L’Entrecote de Paris’de kremalı ıspanak

İSTANBULDA YAŞANLARA DUYURULUR

 
 

MONOLOG tarafından Google Reader ile size gönderildi:

 
 

15.02.2008 tarihinde Yesek üzerinden, yazan: yazan eren

Aslında yazmayacaktım ama tüm hikaye o kadar eğlenceli ki sizleri mahrum etmeyeyim dedim. Efendim, Cuma akşamı City's'de L'Entrecote de Paris'ye gittik. Herkes bir etler yedi, kimse kendinden geçmedi. Şarap, geyik derken fazla lafı da edilmedi. Ama şimdi internette araştırdıkça görüyorum ki zaten hikaye çok karışık.

Hikaye Fransız usulü yanında patates kızartmasıyla servis edilen antrikota konan sos hakkında. Steak ve patates kızartması, yani steak et frites daha harcıalem birşey ama Cafe de Paris adı da verilen sos işin içine girince işler değişiyor. Sadece bu meşhur soslu antrikotu sunan, menüsünde başka birşey olmayan birkaç lokanta/lokanta zinciri var. Le Relais de Venice, Le Relais de L'Entrecote, Restaurants L'Entrecote, L'Entrecote Cafe de Paris ve benzeri. Sultanahmet köftecileri gibi yni. Benim bildiğim, orijinalinin Paris'teki Le Relais de Venice olduğu. Yunus'un yalancısıyım daha doğrusu. Sahibi mekanı devraldığında duvardaki Venedik manzaralarına (yukarıdakiler) kıyamamış, olduğu gibi bırakmış ve adını Le Relais de Venice koymuş. Ben şahsen bizzat burada yedim. Önünde kuyrukta biz de bekledik. Mekan kalabalık ve gürültülü; garson hanımlar suratsız ama seriydi. Et ve patates aklımda kaldı ama sos bambaşka birşeydi. Belli ki bol tereyağlı, tahminen hardallı ve taze otlu yeşil bir sos. Cahil cesaretiyle sosta neler olduğunu sordum ama meğer Coca-Cola gibi aile sırrıymış. Hatta geçen yıl biri Le Monde'da sosun tarifini kendi denemeleriyle çözdüğünü iddia etmiş de sahibesi hemen The Independent muhabirine "ne münasebet canım, o tarifin sosumuzla alakası yok" diye beyanat vermiş (ya ne diyebilirdi ki?). Her halükarda orada bir sos var ve çakmasına Cafe de Paris sosu deniyor. Bu sosun aşure kadar çok sayıda farklı yapılış biçimi var anlaşılan.

Gelelim City's'dekine. Internette yazılanlardan anladığım kadarıyla, bu ya Paris'te L'Entrecote de Paris adlı bir tanesinin şubesi ya da esası Cenevre'de olan L'Entrecote Cafe de Paris adındakinin. Haberler/röportajlar daha çok lokanta açılmadan yapılmış (mesela şu, şu ve şu). Birinde L'Entrecote Cafe de Paris diye geçiyor, birinde L'Entrecote de Paris diye geçiyor. Birinde sos merkezden gönderiliyor diyorlar, birinde kendileri burada yapıyor diyorlar, birinde içinde 49, birinde 200′ün üzerinde baharat var diyorlar. Bi ikna olmadım yani. Bi 'kral çıplak!' diye bağırasım geldi ama dayanağım yok (sosun birşeye benzememesi dışında).

Önden cevizli salata, sonra meşhuuur soslu antrikot ve patates kızartmasından oluşan L'Entrecote menü 50 lira, T-Bone, kuzu pirzola gibi ana yemekler 25-40 lira, yanına kremalı ıspanak 6 lira.


 
 

Buradan şunları yapabilirsiniz:

 
 

Hiç yorum yok: