6 Mayıs 2008 Salı

Alaton, Şahenk ve Akın nasıl komünist oldu! - Eyüp CAN - Hürriyet

Alaton, Şahenk ve Akın nasıl komünist oldu! - Eyüp CAN - Hürriyet
İshak Bey, GE'nin efsanevi CEO'su Jack Welch'e İşTcell Liderler Konferansı'nda şöyle bir soru sordu: "Aşırı derecede artan enerji ve gıda fiyatları binlerce insanın açlık ve yoksulluk çekmesine, hatta ölümüne yol açıyor. Serbest piyasa ekonomisi artık işlevini yerine getiremiyor mu? Adam Smith öldü sanırım. Çözüm için insanlığın Karl Marx'ı yeniden keşfetmesi mi gerekiyor?"

Salonda çok büyük bir alkış koptu.
Bu yüzden olsa gerek Ferit Şahenk hafta sonu katıldığı bir toplantıda benim "mahcup kapitalistler" diye tanımladığım bir tonda, önce Doğuş Grubu'nun 2001 krizinden bu yana yaşadığı muhteşem dönüşümü anlatıp sonra da, "insanların mutlu olmasını, refah seviyelerinin artmasını istiyorum. Biraz kapitalist olmamıza rağmen böyle bir sosyal demokrat tarafımız da var" deme ihtiyacı hissetmiş.
Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın ise o her zaman ki esprili üslubuyla meseleyi bir adım daha öteye götürmüş; "kapitalizmin son aşamasını komünizm olarak görüyorum."
Ertesi gün kendisini sol üzerinden tarif eden Taraf'ın espri seviyesi düşük sürmanşeti şu: "patronlar kızarıyor."
Oysa Alaton, Şahenk ve Akın'ı bir araya getiren haberin iç sayfa başlığı daha zekice "iş dünyasında rüzgar soldan esiyor."
Peki gerçekten öyle mi?

Hiç yorum yok: